Bulletproof -rasvakahvi

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Bulletproof kahvi on kätevä tapa korvata aamupala aivoille energiaa antavalla juomalla.

Bulletproof kahvi on kasvattanut suosiotaan, eikä ihme, sillä sen luvataan muun muassa antavan loputtomasti energiaa, parantavan kognitiivista suorituskykyä ja jopa auttamaan painonhallinnassa. Reseptikin on vallan yksinkertainen: kahvi, voi ja MCT-öljy hurautetaan blenderissä lattemaiseksi juomaksi.

MCT- öljy saattaa hidastaa kofeiinin imeytymistä ja näin pidentää kofeiinista saatavaa piristävää vaikutusta. MCT-öljy ja voi antavat elimistölle helposti energiaksi muuntuvaa polttoainetta, minkä käsittely ei vaadi ruoansulatukselta suuria ponnistuksia.

MCT-öljy on termogeeninen eli se nopeuttaa rasvan palamista. Bulletproof kahvi on maailmalla suosittua painonpudottajien, urheilijoiden ja biohakkereiden keskuudessa.

Bulletproof kahviin tarvitset:
1 rkl MCT-öljyä
1 rkl voita
2 dl kahvia

Valmistus:
Blendaa kahvi voin ja MCT-öljyn kanssa kevyesti tehosekoittimessa tai vaahdota maidonvaahdottimella. Saat latten kaltaisen kahvijuoman, jossa on silkkinen suutuntuma.

Bulletproof kahvi tai kotoisammin voikahvi on erityisen suosittu korvaamaan aamupalan tai välipalan kesken työpäivän. Saat siitä paljon energiaa, missä on aivotoiminnalle hyödyllisiä rasvoja yhdessä vireystilaa kohottavan kofeiinin kanssa. Kahviin lisätyt rasvat pitävät olon kylläisenä pidempään ja nälkä pysyy kurissa ainakin lounaaseen asti.

Ps. Liity mukaan Keto Kickstart -verkkovalmennukseen, joka opastaa sinut tehokkaaseen rasvanopolttoon ketogeenisen ruokavalion avulla. Katso lisää täältä!

Sinua saattaa myös kiinnostaa nämä

Reseptit

Ketomunkit

Tarvitset: 4 kananmunaa 1/2 tl laadukasta suolaa 1 dl kuohukermaa tai kookoskermaa 50g sulatettua voita 2 dl Pofiber perunakuitua 2 rkl kookosjauhoa 2 rkl Psylliumia

Reseptit

Ketoilijan suklaavälipalakeksit

Tarvitset: 0,5 dl kookosjauhoa 3 dl siemeniä maun mukaan (1 dl auringonkukansiemeniä, 1 dl kurpitsansiemeniä, 1 dl seesaminsiemeniä) 2 rkl Chian siemeniä 1/2 dl vettä

Reseptit

Kaali-pinaattilaatikko

Tarvitset – 400g naudan jauhelihaa (17%) – 1/2 kaali (pieni) – 4dl pinaattia – 1 sipuli – 2 valkosipulin kynttä – 0,5L kana/lihalientä – keto

Reseptit

Ketoilijan “riisipuuro”

Tarvitset: 6 rkl Chia-siemeniä 3 dl vettä 2 dl kuohukerma 0,5 tl vaniljajauhe (esim. Urtekram) tai vaniljauute Ripaus suolaa Mittaa vesi kattilaan ja laita levy

Reseptit

Kasvispihvit

Kasvispihvit Tarvitset: – 1 parsakaalin varsi – 1 kukkakaalin varsi – 1 pieni porkkana – 1 kourallinen pinaattia – 2 kananmunaa – 1dl juustoraastetta –

Reseptit

Lihapullat

Tarvitset:   – 500g naudan jauhelihaa (17%) – 1rkl fenkolijauhetta – 1rkl sipulijauhetta – 1rkl paprika jauhetta – 2 valkosipulin kynttä – suolaa ja pippuria

Aloita ketogeeninen ruokavalio jo tänään!