Lohikeitto – Ketogeeniseen ruokavalioon sopiva lohikeitto

Tarvitset:

  • 400g lohta
  • 1 sipuli
  • 1/2 pieni kukkakaali
  • 1/2 pieni parsakaali
  •  1 puntti tilliä
  •  1 sitruuna
  •  2-3dl kermaa
  •  1rkl voita
  •  suolaa ja pippuria

Valmistus:

1. Kuutioi lohi, pilko sipuli, kukkakaali ja parsakaali. Nypi tillin lehdet, säästä varret ja hienonna.
2. Paista sipuli, tillin varret, kukkis ja parsakaali kattilassa voissa pari minuuttia.
3. Lisää vesi ja kerma, anna kiehahtaa muutamama minuutti, lisää lohi ja keitä vielä noin 5 minuuttia riippuen lohen koosta.
4. Mausta huolellisesti suolalla, pippurilla, tillin lehdillä ja sitruunan mehulla.

Vinkki:

Kalaliemellä saat entistäkin maukkaan keiton, mutta ei ole välttämätön. Älä lisää sitruunan mehua liian aikasin, siitä tulee kitkerää keittäessä. Laita enemmän kermaa jos siltä tuntuu. Nämä kasvikset ja lohi kypsyvät äkkiä joten tämä on todella nopea herkku. Nauti reikäleivän kanssa.
Valmispaino 1150g

Ravintosisältö / 100 g

Energia 165 kcal / 100 g
Energia 690 kJ / 100 g
Proteiini 7,4 g / 100 g
Hiilihydraatti 2 g / 100 g
Rasva 14,1 g / 100 g

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Aloita tehokas rasvanpoltto

-15% alennus ketokickstart.fi verkkokaupasta kun liityt nyt sähköpostilistalle.