Kukkakaalimuusi

Jako

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Tarvitset:

 
– 1/2 kukkakaali
– 2 valkosipulin kynttä
– 2 salottisipulia
– 2dl ranskankermaa (28%)
– 1 rkl voita
– 1rkl öljyä
– suolaa ja pippuria
 

Valmistus:

 
1. Pilko kukkakaali pieniksi paloiksi, hienonna valkosipuli ja salottisipuli. Kuullota sipulit keskilämmöllä öljyssä ilman että saavat väriä, lisää kukkakaali ja paista hetki.
 
2. Lisää ranskankerma joukkoon ja sekoita huolellisesti. Anna hiljalleen porista väillä sekoitten kunnes kukkakaali on aivan pehmeää ja kypsää. Koostumuksen on tarkoitus tässä vaiheessa olla todella sakeaa, jotta muusista ei tule liian löysää.
 
3. Laita kukkismassa tehosekoittimeen tai blenderiin, lisää iso nokare voita ja aja muutama minutti niin että muusi on kermaisen pehmeää. Maista hyvin suolalla ja pippurilla. Erittäin hyvä lisuke kalalle ja lihapullille.
 
 

Vinkki:

 
Jos muusi on liian juoksevaa niin voit laittaa sen takaisin pannuun ja keitellä todella varovasti pienellä lämmöllä kunnes sakeampaa. Käytä blenderiä varovasti, älä koskaan täytä astiaa yli puolen välin. Aja muusi useammassa osassa jos tarve vaatii. Paseeraa muusi hienon siivilän läpi jos haluat koostumuksesta vieläkin pehmeämpää. Lisää joukkoon kurkumaa ja kevätsipulia tuomaan makua ja väriä.
 
 
 

Ravintosisältö / 100 g

 
Energia
167 kcal / 100 g
Energia
697 kJ / 100 g
Proteiini
2,1 g / 100 g
Hiilihydraatti
2,9 g / 100 g
Rasva
15,8 g / 100 g

Risto Lahti

Risto Lahti

Mun nimi on Risto ja mä olen ammattikokki. Olen Suomen lisäksi työskennellyt keittiöissä Espanjassa ja nykyään Australiassa. Muutama vuosi sitten aloin perehtymään vähähiilihydraattisen ja rasvaisen ketoruoan laittoon. Ruoka on aina ollut mulle tärkeä asia ja ketoruoka toi positiivisia vaikutuksia mun elämään. Tule mukaan seuraamaan myös Instagramia @ketokokki ja tehdään yhdessä parempaa ruokaa.

Sinua saattaa myös kiinnostaa nämä

Reseptit

Välimerensalaatti

Tarvitset: 500g Kesäkurpitsaa 1 kpl (70g) Punasipulia 40 g mustia oliiveja 250 g Kirsikkatomaatteja 50g Rucolaa 50g pinaattia 100g Fetajuustoa Tuoretta Basilikaa Kastike: 1/2 dl

Reseptit

Vaniljajäätelö

Suklaa tai vanilijajäätelö, kummasta pidät enemmän? Tämä kielen mennessään vievä jäätelöresepti on sovitettu Mary Berryn no-churn-jäätelöstä. Ketoversion julkaisi Martina Slajerova ja tämä jäätelöresepti on räjähtänyt

Reseptit

Parsakaalimuusi

1 kg parsakaalia 25g voita 1 dl kuohukermaa 1/2-1 tl laadukasta suolaa maun mukaan Pese ja pilko parsakaalit paloiksi ja nupuiksi. Muista hyödyntää myös parsakaalin

Reseptit

Lohikastike

400g-500g Graavilohta tai kylmäsavulohta (tai molempia sekaisin) 1 sipuli 1 rkl voi 10 g Tuoretta tilliä (kuivattukin käy) Rouhittua Mustapippuria 1-2 rkl Puristettua sitruunan mehua

ketogeeninen ruokavalio mini pizza
Reseptit

Keto minipizzat

Tarvitset 200 g Mozzarellajuustoraastetta 2 rkl Philadelphia tuorejuustoa 150g mantelijauhoa 1 kananmuna Hyppysellinen suolaa Täytteet 100 g pastakastiketta 50 g juustoraastetta Salmia Oliiveja Punasipulia Jalapenoa

Reseptit

Kukkakaalisosekeitto

800g kukkakaalia n. 8 dl vettä 1 pkt Koskenlaskija voimakas sulatejuustoa (eli se musta) 1-2 dl kermaa 1 tl suolaa Mustapippuria rouhittuna Huuhdo ja paloittele