Ketoilijan “riisipuuro”

Tarvitset:

6 rkl Chia-siemeniä
3 dl vettä
2 dl kuohukerma
0,5 tl vaniljajauhe (esim. Urtekram) tai vaniljauute
Ripaus suolaa

Mittaa vesi kattilaan ja laita levy kuumenemaan. Mittaa chia-siemenet kattilaan ja sekoita käsivispilällä. Anna seoksen kuumentua välillä sekoittaen ja siemenet samalla turpoavat. Kun seos on kiehuvaa lisää kerma ja sekoita. Anna puuron kuumentua ja pienennä levyä. Lisää vaniljajauhe ja suola. Anna puuron porista miedolla lämmöllä muutaman minuutin samalla välillä sekoittaen, kunnes puuro selvästi paksistuu. Ota puuro liedeltä ja tarjoile. Puuro on hyvää myös kylmänä. Tästä ohjeesta tuli kaksi isompaa lautasellista puuroa tai kolme pienempää.

 

 

Vinkki

Voit ripotella valmiin puuron päälle kanelia. Lämpimän puuron kanssa maistuu myös voisilmä. Tämän puuron kanssa on sama kuin aidon riisipuuron kanssa eli tyyli on vapaa ja makuasia.

 

Makrot koko annos:
Kcal 960
Rasva 90,5g
HH 6,3g
Proteiini 17,9g
Kuidut 22g

Makrot 1 annos (jos koko määrä jaettu 2 annokseen):
Kcal 481
Rasva 45,3g
HH 3,2g
Proteiini 9g
Kuidut 11g

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Keto Kickstart – Ketoilijan laboratoriokokeet

Keto Kickstartin tutkimuspakettiin on kerätty ketogeenisen ruokavalion kannalta tärkeimmät mittarit. Samalla nämä mittarit antavat kokonaisvaltaisen käsityksen siitä, miten oma elimistösi voi ja miten voit entisestään parantaa jaksamistasi arjessa.

Aloita tehokas rasvanpoltto

LMAINEN E-KIRJA sekä aina uusimmat tiedot ketogeenisestä ruokavaliosta.
Ketogeeninen ruokavalio.fi - Ilmainen ketokirja-min