Ketoilijan “riisipuuro”

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Tarvitset:

6 rkl Chia-siemeniä
3 dl vettä
2 dl kuohukerma
0,5 tl vaniljajauhe (esim. Urtekram) tai vaniljauute
Ripaus suolaa

Mittaa vesi kattilaan ja laita levy kuumenemaan. Mittaa chia-siemenet kattilaan ja sekoita käsivispilällä. Anna seoksen kuumentua välillä sekoittaen ja siemenet samalla turpoavat. Kun seos on kiehuvaa lisää kerma ja sekoita. Anna puuron kuumentua ja pienennä levyä. Lisää vaniljajauhe ja suola. Anna puuron porista miedolla lämmöllä muutaman minuutin samalla välillä sekoittaen, kunnes puuro selvästi paksistuu. Ota puuro liedeltä ja tarjoile. Puuro on hyvää myös kylmänä. Tästä ohjeesta tuli kaksi isompaa lautasellista puuroa tai kolme pienempää.

 

 

Vinkki

Voit ripotella valmiin puuron päälle kanelia. Lämpimän puuron kanssa maistuu myös voisilmä. Tämän puuron kanssa on sama kuin aidon riisipuuron kanssa eli tyyli on vapaa ja makuasia.

 

Makrot koko annos:
Kcal 960
Rasva 90,5g
HH 6,3g
Proteiini 17,9g
Kuidut 22g

Makrot 1 annos (jos koko määrä jaettu 2 annokseen):
Kcal 481
Rasva 45,3g
HH 3,2g
Proteiini 9g
Kuidut 11g

Sinua saattaa myös kiinnostaa nämä

Reseptit

Kukkakaalisosekeitto

800g kukkakaalia n. 8 dl vettä 1 pkt Koskenlaskija voimakas sulatejuustoa (eli se musta) 1-2 dl kermaa 1 tl suolaa Mustapippuria rouhittuna Huuhdo ja paloittele

Reseptit

Helppo Hollandaisekastike

Tarvitset: 2 kananmunan keltuaista 1/2 rkl Sitruunamehua 1/2 rkl Omenasiiderietikkaa Ripaus Laadukasta suolaa Ripaus jauhettua valkopippuria 100g Voita   Laita voi pieneen kattilaan ja kattila

Reseptit

Paahtoleipä

7 kananmunaa 1 tl laadukasta suolaa 2 dl vettä 90g eli 1 dl sulatettua voita 3 dl Pofiber 3 rkl Psyllium 1 tl Ksantaani 1

Reseptit

Viherpirtelö

Tarvitset: 1/2 ruukkua tammenlehtisalaattia 1/2 avocado 1/2 sitruunan mehut 1/3 kurkku (n.50g) pieni pala inkivääriä 50g pinaattia 1 rkl kookosöljyä Resepti: Laita kaikki ainekset blenderiin

Reseptit

Kasvispihvit

Kasvispihvit Tarvitset: – 1 parsakaalin varsi – 1 kukkakaalin varsi – 1 pieni porkkana – 1 kourallinen pinaattia – 2 kananmunaa – 1dl juustoraastetta –

Aloita ketogeeninen ruokavalio jo tänään!