Kasvispihvit

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Kasvispihvit

Tarvitset:

– 1 parsakaalin varsi

– 1 kukkakaalin varsi

– 1 pieni porkkana

– 1 kourallinen pinaattia

– 2 kananmunaa

– 1dl juustoraastetta

– 2rkl psylliumia

– suolaa ja pippuria

Valmistus:

1. Pilko kaikki kasvikset veitsellä hieman pienemmäksi, laita tehosekoittimeen ja myllää raasteeksi.

2. Laita raaste isoon kulhoon, lisää kananmunat, juusto, suola, pippuri ja psyllium. Sekoita huolellisesti.

3. Anna vetäytyä kulhossa noin 15 minuuttia. 

4. Taputtele massasta 6-8 kasvispihviä ja paista uunissa leivinpaperilla 200 asteessa noin 15-20 minuuttia kunnes kypsiä.

Vinkki:

Oiva resepti miten voit käyttää kaalien varret hyvin hyödyksi. Voit lisätä seokseen muitakin mausteita esim. paprikaa, chiliä, juustokuminaa, valkosipulia ja sipulia. Tuoreet yrtit sopivat hyvin valmiiden pihvien päälle. Lisukkeeksi sopii mainiosti vaikka paistettu kananmuna, smetana ja tomaattikastike.  Voit vaihtoehtoisesti paistaa kasvispihvit pannulla keskilämmöllä voissa ja öljyssä.

Ravintosisältö / 100 g

Energia

93 kcal / 100 g

Energia

386 kJ / 100 g

Proteiini

7,6 g / 100 g

Hiilihydraatti

1,7 g / 100 g

Rasva

5,8 g / 100 g

Sinua saattaa myös kiinnostaa nämä

Reseptit

Kukkakaalimuusi

Tarvitset:   – 1/2 kukkakaali – 2 valkosipulin kynttä – 2 salottisipulia – 2dl ranskankermaa (28%) – 1 rkl voita – 1rkl öljyä – suolaa

Reseptit

Fat Head – Keto Pizza

Tämä keto-pizza resepti on helppo ja nopea valmistaa. Moni on kysellyt hyvää keto-pizza reseptiä. Olemme monta kokeilleet ja tämä resepti on suosikkimme tähän mennessä. Reseptistä saa kaksi

ketogeeninen ruokavalio mini pizza
Reseptit

Keto minipizzat

Tarvitset 200 g Mozzarellajuustoraastetta 2 rkl Philadelphia tuorejuustoa 150g mantelijauhoa 1 kananmuna Hyppysellinen suolaa Täytteet 100 g pastakastiketta 50 g juustoraastetta Salmia Oliiveja Punasipulia Jalapenoa

Reseptit

Ketomunkit

Tarvitset: 4 kananmunaa 1/2 tl laadukasta suolaa 1 dl kuohukermaa tai kookoskermaa 50g sulatettua voita 2 dl Pofiber perunakuitua 2 rkl kookosjauhoa 2 rkl Psylliumia

Reseptit

Ketoilijan suklaavälipalakeksit

Tarvitset: 0,5 dl kookosjauhoa 3 dl siemeniä maun mukaan (1 dl auringonkukansiemeniä, 1 dl kurpitsansiemeniä, 1 dl seesaminsiemeniä) 2 rkl Chian siemeniä 1/2 dl vettä

Aloita ketogeeninen ruokavalio jo tänään!